Skip to main content

FAQ

Hotel: Vervoer & parkeren

Parkeren

Ja, voor jou als hotelgast is er een gratis parkeerplek beschikbaar. We hebben de beelden gelukkig nog nooit hoeven te bekijken, maar de parkeerplaats is camera-beveiligd.

Kan ik mijn (race)fiets binnen stallen

Helaas beschikken we niet over een overdekte fietsenstalling. Onze open lucht parking is wel voorzien van camerabeveiliging en laadpunt. Het is niet de bedoeling dat je je fiets in je kamer zet.

Is er een oplaadpunt voor mijn auto of fiets

Jazeker, fietsen kan je bij ons opladen. Voor auto's mogen we gebruik maken van de oplaadpaal van de buren. Zorg dat je je laadkabel bij je hebt. Verder is het hele eiland goed voorzien van oplaadplekken.

Hoe kom ik bij jullie met het openbaar vervoer

Ons hotel is goed te bereiken met Texelhopper. Lees hier meer over de bereikbaarheid van ons hotel en restaurant.

Hotel: Algemeen

Is het mogelijk om met een baby of jonge kinderen bij jullie te komen

Op Oost is geen familiehotel. Een beperkt aantal suites zijn geschikt om een bedje voor kinderen tot 4 jaar bij te plaatsen. Stuur ons een emailtje op Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. als je graag met een kindje naar Oost wilt komen.

Is het mogelijk om kosteloos te annuleren/ wat zijn de annuleringsvoorwaarden

Als je annulering zich binnen de gepaste tijd bevindt, dan is het zeker mogelijk.

Wij werken volgens de algemene horeca voorwaarden.

Is het mogelijk met een groep bij jullie te verblijven

Leuk, dat kan zeker. Het is mogelijk om Op Oost volledig tot je beschikking te krijgen. Stuur een mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. en we komen snel bij je terug met een voostel.

Hebben de kamers een buiten/terras

Jazeker, alle kamers op de begane grond hebben een terras.

Hotel: Ontbijt, Lunch & Diner

Zit het ontbijt bij de kamerprijs inbegrepen

Ja, het ontbijt is inbegrepen in de kamerprijs. We serveren ons ontbijt tussen 8-10 in het restaurant of op de kamer. Lees meer over ons ontbijt.

Wordt er lunch geserveerd

Nee, helaas. Ons restaurant is overdag exclusief voor hotelgasten. In onze lounge serveren we verschillende bits en bites to share, maar geen lunchgerechten. Bovendien kan je natuurlijk altijd een lokale oester bestellen.

Wat zijn de ontbijttijden

Alle informatie over het ontbijt vind je hier.

Hotel: Faciliteiten

Mag ik mijn hond meenemen

Helaas, Op Oost en ons restaurant zijn geen plek voor de trouwe viervoeter. We hebben een eetbare tuin, waar de hond ook erg van houdt. We maken op deze regel geen uitzonderingen voor (bijvoorbeeld) kleine of aangelijnde honden.

Kan ik fietsen bij jullie huren

Voor huur van fietsen zijn verschillende mogelijkheden. Je vind het allemaal hier.

Kan ik bij jullie vergaderen

We hebben op Oost geen vergaderzaal. Tot 8 personen kan je de botanical lounge afhuren. Je kunt ook ons volledige hotel en restaurant afhuren. Neem contact op met Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. voor meer informatie. We denken graag met je mee!

Is het mogelijk om tijdens mijn verblijf een massage/yoga/oestertocht te boeken

Dat is zeker mogelijk, en maakt je verblijf op Oost helemaal af. Klik hier om alle mogelijkheden te bekijken en direct te boeken, van oestertocht op het wad tot een heerlijke massage in je eigen suite!

Is het mogelijk om een cadeaubon te kopen

Jazeker die kan je hier bestellen. Een cadeaubon is zowel in hotel als in het restaurant te besteden.

Is het mogelijk om de kamer als verrassing te versieren / kan er iets op de kamer worden geplaatst

Dat kan zeker, we hebben daarvoor 3 mooie pakketten samengesteld.

Vier het leven
Vier de liefde
Vier de toekomst.
Heb je nog geen suite geboekt, dan kun je de optie gemakkelijk tijdens het reserveren kiezen. Heb je al een suite geboekt, stuur dan even een mailtje naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. voor meer informatie.

Restaurant: Vervoer & Parkeren

Kan ik bij jullie parkeren als ik niet in het hotel verblijf

Wanneer je niet in het hotel verblijft is er gratis parkeergelegenheid beschikbaar aan de lancasterdijk op 5 minuten lopen afstand. We willen u verzoeken niet in de straat te parkeren, om overlast voor de buren en een boete te voorkomen. Bent u slecht ter been?Informeer voor aankomst dan even naar de mogelijkheden op Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Restaurant: Algemeen

We komen met kinderen, welke opties zijn er voor hen?

Willen de mini-farmers meegenieten, dan serveren we tot 12 jaar het menu in kleine porties. We serveren geen kinder-menu. Komen de kids gezellig mee, kunnen ze dus van het menu meegenieten in kleine porties.

Tot hoe laat duurt het diner

Het diner is een culinair, avondvullend programma. Afhankelijk van jullie eigen keuzes tijdens de avond loop je meestal tussen klok van 22-22:30 bij ons het pand uit.

Mag ik mijn hond meenemen

Helaas, Op Oost en ons restaurant zijn geen plek voor de trouwe viervoeter. We hebben een eetbare tuin, waar de hond ook erg van houdt. We maken op deze regel geen uitzonderingen voor (bijvoorbeeld) kleine of aangelijnde honden.

Is het mogelijk om later aan tafel te gaan

Helaas is dit niet mogelijk. Vooral omdat we alle gasten graag dezelfde beleving willen geven tijdens het diner. Heb je ons signature menu gereserveerd? Dan ben je welkom tussen 18:30 uur en 18:45 uur. Kom je genieten van het tasting menu? Dan verwachten we je rond 19h.

Is het mogelijk a la carte bij jullie te eten

Helaas, we hebben geen a la carte menu. We serveren alleen ons signature “Served by Nature” verrassingsmenu, of de tasting, die daar een door de chef gekozen selectie van is.

Is het menu inclusief dranken

De prijzen die je vindt op de restaurant pagina zijn specifiek voor het diner. Uiteraard kan je er voor kiezen om wijnarrangement te bestellen met passende wijnen (ook ½ glazen zijn mogelijk). Je kunt er ook voor kiezen te genieten van onze huisgemaakte non-alcohol pairings.

Ik verblijf in het hotel, kan ik meerdere avonden dineren in het Kook Atelier

Uiteraard ben je van harte welkom om meerdere avonden te komen dineren, maar we serveren gedurende een menu-periode 1 vast menu.

Ik heb een culinaire escape geboekt, op welke dag is het diner

Heb je een arrangement geboekt, dan vindt het diner altijd plaats op je dag van aankomst.

Hoe vaak wisselt jullie menu

We wisselen het menu 5x per jaar, de data waarop dat gebeurt vind je bij de openingstijden op onze contact pagina.

Restaurant: Dieetwensen

Met welke dieetwensen kunnen wij rekening houden

Je kunt geheel vegatarisch of veganistisch van ons menu genieten. Daarnaast kunnen wij het menu dieetwens ‘arm’ serveren (lactose, suiker, koolhydraat etc.) maar niet geheel vrij. Er worden namelijk altijd basisingrediënten gebruikt waar dit in verwerkt zit. Glutenvrij is mogelijk, we hebben echter een kleine keuken; dus sporen van gluten kunnen altijd voorkomen.

Heb je een dieetwens, geeft die dan altijd uiterlijk 48H van tevoren aan ons door.

Eet je niets uit zee, ook geen zeewier? Neem dan even contact met ons op!

Ik hou niet van schaal/schelpdieren/vis kan ik dan evengoed bij jullie dineren

Jazeker, wij hebben een mooi gevarieerd menu waarbij planten en wilde kruiden de basis vormen. Geef deze dieetwens graag aan bij je reservering, dan houden we er rekening mee.

Innercircle

We vinden het heel bijzonder om jou te ontmoeten en je weer terug te zien in ons Hotel Op Oost of ons restaurant het Kook Atelier. Volg ons op instagram, meld je aan voor de updates per e-mail en blijf zo op de hoogte van het nieuwe menu, wat de kippen hebben meegemaakt vandaag en wat de natuur op dit moment serveert.